روش های طلایی درست کردن پیتزای سالم

درست کردن پیتزای سالم یکی از دقدقه های امروز آشپز ها و خانم های خانه دار است.

در این سری از مطالب که میخواهیم دراختیار شما عزیزان قرار بدیم سعی داشتیم تمامی موارد موردنیاز برای درست کردن سالم ترین پیتزا را در قالب فهرست گردآوری کنیم و تضمین کنیم که درآخر چیزی خلق خواهید کرد که کالری های ناخواسته را از خود دور کنید.

درست کردن پیتزای سالم با توصیه های اولیه

  • فر یا اجاق گاز را گرم و داغ نگه دارید.
  • بیش از اندازه از مخلفات رویی استفاده نکنید.
  • پیش از افزودن مواد خوراکی ورقه نان رابپزید یا برشته کنید.
  • مراقب مخلفات رویی مرطوب وپنیرها باشید.
  • تلاش کنید تا آن را روی کباب پز(گریل)بپزید.
  • نان آماده بخرید.

ورقه نان شروع کننده تهیه پیتزای سالم

  1. نان ساندویچی نازک: نان مورد علاقه مان را گرفته وغذای سرد راباسس ومخلفات رویی به دلخواه خودتان تعویض کنید.
  2. نان مکزیکی(تورتیا): نان مکزیکی گندم کامل را کاملا نازک درست کنید.
  3. نان پیتا: پیتاهای کوچک اندازه های مناسب برای یک پیتزای شخصی هستند.
  4. نان فطیر: این پیتزا باورقه نان بی نهایت نازک بسار ترد خوشمزه

حالا می ریم سراغ فهرست زیر برای سس پیتزای سالم

  • گوجه فرنگی های ورقه شده
  • خامه نارگیل سیر
  • سالسا
  • پستو
  • کدوحلوایی
  • پوره سیر
  • خامه قارچ
  • خامه زیتون
  • پوره هویج
  • سس لوبیای دوباره سرخ شده
  • مربای له شده پیاز وسیر
  • خامه لوبیای سفید
  • سس بریانی
  • سس بادام زمینی
  • پنیر ریکوتا باعسل ودارچین
  • خامه شکلات تیره

ازموارد فوق هرکدام را برحسب علاقه خودتان انتخاب کنید ودر تهیه سس بکار ببرید.

مخلفات رویی پیتزای خود را فراموش نکنید!!!!

پروتئین ها:

پروتئین می تواند شامل: سوسیس مرغ، توفو، مرغ کبابی، حبوبات، تخم مرغ ها، آجیل و پپرونی ترکی باشد.

سبزی ها:

سبزی هایی که می توتنید برای سالم تر کردن پیتزای خود می توانید از آن ها استفاده کنید:برگ چغندر، کلم پبچ،  اسفناج،  کلم بروکلی، مارچوبه،   کدوسبز

بادمجان، پیازها، گوجه های خشک شده درآفتاب، زیتون، قارچ، چغندر، فلفل و سیب زمینی هستند.

میوه ها:

میو ها شامل: انگورها،انجیرها،هلوهای کبابی،گلابی ها،سیب ها،آناناس و توت فرنگی می شود که می توانید در پیتزای سالم خود استفاده کنید.

پنیرها:

توفو، فتا، پارمزان، ریکوتا، موزارلای تازه، بز و کاتیج این موارد از جمله پنیرهایی هستند که می توانید از آن ها در درست کردن پیتزای سالم استفاده کنید.


ممکن است در این لیستی که تهیه شده مواردی بیابید که طبق سلیقه شما عزیزان نباشد ولی خب این موارد سلیقه ای هستند میتوانید از هرکدام به میزان دلخواه خود در درست کردن پیتزای سالم بکار ببرید.

همه ی ما تقریبا با طرز درست کردن پیتزا آشنا هستیم به همین دلیل اینجا به جزییات تهیه پیتزا اشاره نکردیم فقط سعی داشتیم لیستی ازمواد مورد نیاز برای درست کردن پیتزای سالم را تهیه کنیم که امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قراربگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *